Sammanfattning av 2010 del 2

APRIL
Jag drömde att året var 2020 och lyckan var funnen. Skaffade läsglasögon och slapp den konstanta huvudvärken. Såg på en av världens finaste filmer My Sister´s Keeper - en av de där fina scenerna när man fortfarande tror på ett lyckligt slut. Jag blev förälskad i Modekungens utbud och sommaren kändes inte lika avlägsen längre.
snyggggt

Att vara hemma en fredagskväll blev till rutin och jag skrev surt att, jag bor i en stad utan trafikljus och i en värld utan rättvisa. Jag avgudade deltagarna i So You Think You Can Dance och mina egna danslektioner var de bästa som fanns. Be Mine med Erik Hassle och Ellie Goulding spelades på repeat hela tiden.


Jag publicerade den första delen av novellen (som bara var fiasko) och var besviken på lågstadiepojkarna och skrev: de borde vänta tills de är femton och inser att alla tonåringar fungerar på samma sätt. Jag tycker att det är synd att de har tjuvstartat. Jag gav sist och slutligen ett ansikte åt texterna och var inte lika anonym längre.



MAJ
Statistiken steg, kommentarerna ökade och att blogga blev plötsligt väldigt roligt. Jag reste till Åland på skolmusik och fick uppleva sång, pinsam dålig dans, popcornspott och hisstrubbel. Jag publicerade den andra delen av novellen och insåg hur dålig den var, samtidigt som jag beundrade outfits på lookbook.



Tänkte mera på djupet och skrev allvarligt: varför är världen en teaterscen? Vad händer om rekvisitan eller statisterna är fel? Vem är det som ropar BRYT och OMTAGNING? Grey´s Anatomy var min bästa vän och jag sökte förtvivlat efter en klänning till skolavslutningen och jag saknade en pannlugg att gömma mig bakom. Jag började träna mer och klaga mindre och läste slaviskt fina Karins blogg

så snygg så !
Jag upptäckte en förkärlek till ringar och saknade någon ännu mer och såg på de osynliga tårarna och förbannades över de andras skratt. Jag skrev att, kärlek är för idioter. Kärlek är för dig och mig, fastän jag visste att det var fel.


JUNI
Den sista skoldagen kom äntligen och jag vann tredje pris för min presentation (Projekt 9) Sen var det skolavslutning och jag sjöng inför allt för många människor och var livrädd, fick betyg, sa hejdå och lämnade högstadiet bakom mig. Det efterlängtade sommarlovet had arrived. Jag solade så fort jag fick chansen, ville bli lika brun som Angelica och var barnvakt nästan varje dag.



Försökte vara poetisk igen och skrev: du försöker skratta tyst och frågetecken målas upp framför våra ögon. Det är fult att ljuga. Jag skrattar och det är ännu fulare än lögnerna. Världen kommer att bli vacker, säger jag. Spenderade helger i Larsmo, läste massvis med böcker och var på dansträningar. Jag klippte håret kort, lugg och tonade det igen.



Jag saknade de fina orden och klagade lite till. Tittade på en fenomenal säsongsfinalen av Grey´s Anatomy, shoppade den perfekta jeansjackan och såg Sex and the City 2 på bio. Sen kom midsommar och jag var rädd igen och trött på alla dessa krav. Jag försökte träna mera, men fuskade en hel del.

Kommentarer
Postat av: Semra

Gillar din hårfärg och lugg.. önskar jag kunde finna mod nånstans för att göra mitt hår lite kortare...

2010-12-29 @ 21:08:53
URL: http://semradedic.blogg.se/
Postat av: Johanna Folmer

sv: Åh, ja visst är dem!

2010-12-29 @ 21:34:59
URL: http://folmer.blogg.se/
Postat av: STYLE CRUSH

sv: haha men man ska inte alltid tänka på vad alla andra säger och tycker! gör det som känns rätt ;)

2010-12-29 @ 22:21:59
URL: http://malinronnquist.se
Postat av: Jeanette

Åh, jag letade efter dig däri.

Kan inte du maila den till mig iaf så jag får läsa? :)

2010-12-30 @ 11:08:46
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: anso

SV; Tack för kommentaren, men jag pratar inte strunt. Det är en samling av fakta.

2010-12-30 @ 12:25:07
URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

snygga outifts och söt bild på dig :D

Sv: ja att resa är underbart, vill resa ännu mer :D

Önskar dig en grym nyårsafton imorgon :D

Gott Nytt År!!

2010-12-30 @ 12:52:34
URL: http://amandafalk.se
Postat av: frida

din blogg är också jättefin, tycker jag.

2010-12-30 @ 13:49:06
URL: http://heartfrekvens.blogg.se/
Postat av: CFMK

Men hur snygg är inte Angelica? Avis...

2010-12-30 @ 18:38:56
URL: http://metrobloggen.se/carrok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0