CHASING PAVEMENTS

Jag säger att jag har tappat inspirationen .
Att orken inte längre existerar .
Jag kan inte kalla mig envis .
Kämparglöden har minskat .
Jag vill säga att det är en stor lögn .

Jag ville gå därifrån och enkelt ge upp .
De tvingade mig att stanna .
De hade tålamod och medlidande .
Någon kramade försiktigt om mig och kallade mig för vän .
Jag skämdes över hur elak jag var .
Till en lättnad förstod de och vi lyckades skratta bort det .
Jag ville få gråta ocg springa hem .
Men någonstans fanns en liten vilja .

Jag ska hitta inspirationen och orken .
Jag tänker kalla mig envis och hitta kämparglöden .


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad bra du skriver, i alla inlägg!

2010-02-14 @ 16:02:20
URL: http://emlu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0